Fanatec kormányunk története.

Egy Fanatec kormányunkról olvashatok ebben a cikkben, a kibontás örömétől az összes problémáig, és a garanciáig-ahol most tartunk, reméljük jó tanulság lesz részetekre, mire számítsatok, ha emelett a szett mellett döntetek.

Leszögeznénk, hogy egy kiváltó szett problémáit írjuk le koncentráltan, viszont ez továbbra is messze az egyik legjobb kapható szett a 2000 euró alatti mezőnyben.

Fanatec kormány

Minden elhangzott problémát, így nézzetek. Viszont mindenképp szót akartunk ejteni ezekről, mire figyeljetek, ha Fanatec kormány vásárlás előtt, vagy után vagytok.

A drámai kezdés után, történetünk április elején kezdődött, amikor kibontottuk a szép, Alcantara-val borított BMW M3 GT2 Fanatec kormányunkat. A csomag többi tagja egy Fanatec Clubsport Wheel base v2.5 és egy Fanatec Clubsport pedals V3 volt.

Együtt a csapat, bevetésre készen.

Lenyűgözött az aprólékos kidolgozás, és a láthatóan szenvedéllyel készült szimulátor szettjük.

Ahogy összeszereltük, már láttuk hogy tényleg tudták a németek, mit hova, miért kell rakniuk.

Az első negatív élmény a driver volt.

Az Assetto Corsa képtelen volt megjegyezni a beállított setupot, és minden indításnál bizonyos dolgokat 0-ról kellett újraállítani (nem mindent felejtett el). Egyből kapott egy Firmware frissítést a cuccos, gondolván ez lesz a hiba, biztos van már frissebb, és volt is.

Egy jópár órányi agyvérzés közeli állapot után, Assetto újratelepítések után sorra került a driver, ami a második telepítésre hirtelen jó lett.

Mondhatjátok, hogy de baszki , miért nem azzal kezdted, hát tök logikus?

Úgy gondoltuk , hogy egy kb 1200 eurós szettnél, a driver biztos kifogástalan, frissen telepítve. Hát itt tévedtünk. Viszont a kormány minden várakozásunkat felülmúlta, így ez a szituáció feledésbe is merült idővel.

Fanatec kormány Xstation
Friss ropogós Fanatec kormányt valaki?

Ezután ritkán, produkált ugyan anomáliákat, de nagyon derekasan viselte magát a világrekord döntések közepette a szett.

Idővel a pedál elkezdett furcsán nyekeregni, ha valaki ilyet tapasztal, a szetthez kapott, vagy külön vásárolt grafitzsírral, a fékhengerhez nyomva, hosszú időre megszüntetheti a problémát.

Néha előfordultak olyan problémák Raceroomnál, hogy a pedálon lévő rezgőmotor állandó rezgéssel reagált arra, ha kiléptünk a szimulátor programból. (Ez már előjele volt a kontakthibának a pineknél!)

Ritkán a kormányközép elvesztésére (amikor adott időn belül előfordult többször) szintén a driver frissítése volt a megoldás.

Az ominózus nap, és a jelek amikre érdemes figyelni ha Fanatec kormányod van.

Ezekkel a ritkán megjelenő problémákkal érkeztünk el egy decemberi naphoz. Viszonylag sokat kapott a kormány reggeltől egész délutánig. Beleszaladt egy Lotus 98T rekord a Hungaroringen, és még jópár kör egy Seat Leon Eurocup asszisztálásával.

Egyik kedvenc első kerekes módunk Assetto Corsában.

Egyszercsak elment a kormányközép, jól van, semmi gond, kormányközép állítás (két joy megnyomása egyszerre).

Újra elment, rendben, level 2, gép újraindítása, kormány restart. Hú most tök fasza, állapítottuk meg. Pár perc múlva viszont elkezdett össze-vissza váltani a kormány.

Na nem baszol ki velünk, új driver. Pár körig jó is volt, viszont megint elkezdte játszani ugyanazt.

Oké, ez már nem vicc, nézzük meg mi van vele. Leáramtalanítottuk, nem produkálta utána pár körig, viszont furcsa volt a váltás még mindig.

Váltott, de nem úgy ahogy kéne. Erre elkezdődött az elemzés, rájöttünk, ha kb 70 fokos szöge van a kormánynak, nem érzékel a váltó, mindenhol máshol oké.

HMM. Próbáljuk meg , nem jön e rendbe egy firmware frissítéssel.

Hát nem sajnos, és ahogy próbálgattuk , egyre nagyobb szögben nem érzékelt, míg egyszerre már a kijelző is megköszönte, és nem volt hajlandó tovább mutatni a dolgokat.

Itt már tudtuk hogy hardveres probléma lesz a háttérben. Ahogy nekiestünk, és leszedtük a kormányt, nagyon hamar megértettük , mi a probléma.

Fanatec kormány szimulátor
Valaki lábatlankodik itt.

A Fanatec gyorscsatlakozós kormányai kis arany lábakon keresztül cserélnek adatokat a wheel base-el. Na most az egyik ilyen kis arany láb beletört használat közben a wheel basebe. Maga a Fanatec arany kis pinje nézett farkasszemet velünk. 

Fanatec kormány Győr
Fanatec kormányagy, és a bűnös pin.

Hogy lehet ez? És miért történt ez mindössze kb 550 óra üzemidő után? Illetve egyedi-e a probléma?

Nem, ahogy bújtuk a netet, kiderült a probléma sajnos mondhatni szokványos, és nem függ feltétlen a használattól. A fórumokat, videókat nézegetve hamar levontuk a konklúziót, valakinek 3óra! után megtörtént ugyan ez, valakinek pedig, már évek óta megy hibátlanul. Olyannyira tudatában vannak a cégnél egyébként a problémának, hogy szerelési tutorialt adtak ki.

De mitől lehet ez?

Az indok, amire rájöttünk és szerintünk egyedüli logikus magyarázat, hogy az összes gyorscsatlakozós kormányhoz adnak egy fixáló csavart.

Ez a gyártó instrukciói szerint opcionális, hiszen a gyorscsatlakozó lényege pont az, hogy az egyik kormányt leveszed, és már csaphatod is fel a wheel basere a másikat.

Viszont ahogy megnéztük jobban, igen is fontos a szerepe. Ez fixálja a gyorscsatlakozót, ad neki egy tartást alulról, hogy ne tudjon megfeszülni a kormány, ezáltal a benne lévő pinek is.

Az más kérdés, hogy kilazul állandóan és naponta rá kell húzni. De ez lenne az az indok, amit ki sikerült silabizálni sok eset tükrében. Bár a Fanatec nem köti ki, de ha van ilyen kormányotok, mindenképpen azt javasoljuk használjátok ,ha hosszútávon magatok mellett szeretnétek tudni kormányotokat.

Az hogy a garanciális kormányunk sorsa mi lesz, majd egy update alkalmával megírom itt folytatásként. Vajon cserélik -e vagy ránk fogják, és ha igen, akkor mit fűznek hozzá részükről a dolgokhoz?

Nézz vissza később, ha érdekel, hogy mi lesz a gariztatási procedúra menete/ tapasztalata.

Addig is, ha érdekel gyere le hozzánk, és nézd meg új Forza Motorsportos Fanatec kormányunk, ami átvette a gyengélkedő helyett a stafétabotot.

Fanatec kormány Győr szimulátor
Az új kormánynál első volt a csavar rögzítése.

Foglalj egy helyet!

Itt találsz még pár elmélekedést:

Kormány választáshoz: http://x-station.hu/milyen-szimulator-kormanyt-vegyek/

Gép választáshoz: http://x-station.hu/gamer-pc-szimulatorhoz-2019/

Cockpit tekintetben tapasztalataink: http://x-station.hu/gamer-szek/

Melyik játékkal érdemes a szimulátorozásra készülni: http://x-station.hu/legjobb-autos-jatek/

Tippek újoncoknak, és haladóknak: http://x-station.hu/szimulator-tipp/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük