10+1 Szimulátor tipp újoncoknak

Megtetszett a szimulátorozás világa, de nehéz igazán belejönni?

Minden kezdet nehéz, mondják sokszor közhelyszerűen, de ez igaz a szimulátorozásra is. Ha megtetszett a dolog,néztél is kormányt, esetleg Gamer pc-t is hozzá és belevetnéd magad a pályák kihívásiba, itt az idő! Adunk neked 10+1 szimulátor tipp-et amivel egy orrhosszal közelebb kerülhetsz az áhított időhöz.

Szülinap és csapatépítő Ha belejössz, kompetitíven is lehet űzni, várnak a bajnokságok.

1.szimulátor tipp :Fékezz egyenesen, és utána fordulj.

A kezdők gyakran elkövetik azt a hibát, hogy kanyarodni és fékezni akarnak egyszerre, ez azonban még hátsókerekes autónál is problémás, elsőnél pedig méginkább. 

Az első kerék tapadása felelős a fékerő nagy részéért, illetve az autó irányváltásáért is. Első kerekes autónál még a motorerő aszfaltra viteléért is. A tapadás pedig véges, így okosan kell eldönteni melyik erőhatásra mennyit áldozunk be. 

Célszerű nagy fékkel, egyenesen, kanyartempó közelére lassítani, és utána a féket felengedve, motorfékkel, vagy csak lehelve a féket óvatosan megtalálni a kanyaríven a csúcspontot.

2. szimulátor tipp:Ne fáradtan akarj rekordot dönteni!

Amennyire kézenfekvő dolog, annyira egyszerű elfelejteni, hogy ha rossz állapotban ülsz a szimulátorba, inkább a pályát érdemes betanulni, nem a rekordot hajszolni. 

Nincs bosszantóbb, mint mikor állandóan lassabb vagy, mint tegnap voltál, pedig akkor csak csapatál unalmadban.

szimulátor tipp

3.Finoman a gázzal, nem csak trepni van, vezesd az autót tapadáshatáron apró folyamatos gázadással,  és gyorsulni fogsz!

Akik újak még szimulátorban, gyakran nem érzik a pedálok útját.Próbálgasd ki az adott programban, hol vannak a határok,  lehet indikátort is kirakni a kijelzőre, úgy le is tudod ellenőrizni magad, mennyire nyomod az adott pedált a program szerint. Ha nem tetszik a pedál útja, állíthatod kedved szerint.

 Ha beérkezel egy kanyarba, nem csak a teli fék , és a teljes gáz az opciód, gyönyörűen ki is tudod egyensúlyozni az autód folyamatos finom gázzal, haladóknál ezt még érdemes megspékelni fékkel is–gáz és fék együtt is mehet.

( Nem arra gondolunk hogy beleállsz mindkettőbe, hanem hogy egy adott gázállásra, ha túl nagy lesz a tempó , és nem elég a stabilizáláshoz ha felengeded a gázt, rásegítesz kis fékkel , viszont ez meg fogja csúsztatni az autó elejét, amit ismét gázzal stabilizálsz, amitől megint fékezned kell, és így tovább egy másodperc alatt többször felváltva.–hátsókerekes autóknál.)Assetto Corsa

4.Ismerd ki a pályát, először lassan, fokozatosan gyorsulva..

Szimulátor tipp Vannak nehezebben, és könnyebben tanulható pályák, de a memorizálás mindegyiknél fontos.

Ne akarj egyből jó időt menni, főleg ne alap setupos autóval. Kezd lassan gurulgatva, memorizáld a pályát sétakocsikázva, és körről körre gyorsulj finoman, egyszer csak azt veszed észre, már egész jó a tempó.

 Viszont ha nem ismered meg a kanyarokat, nem lesz meg a pálya fejben, és csak a szerencsén fog múlni , kiadja-e épp az adott kanyar.

5.Nézz ki féktávokat, próbálgasd,hol fékezve tudsz épp elfordulni még.

Az előzőhöz kapcsolódik, amíg lassan autózol, próbálj meg kinézni féktávokat, ahol a féket versenytempóval megkezded.

Ezek általában táblák a pálya mellett, de lehetnek rázókövek, felfestések, sőt akár fák is a pálya mellett, a lényeg hogy megtaláld és jó legyen a táv.

6.Ne koffeinezz- legalábbis a pálya tanulása közben.

Az energiaitalok, kávék egy verseny előtt jól jöhetnek, viszont  szimpatonetikumok, azaz a központi idegrendszerre fejtenek ki serkentő hatást. Eddig ez tök jó, hát akkor minden jobban megy nem? Nem teljesen.

 A koffein hatására a szervezet adrenalint választ ki, ami miatt a mozgáshoz szükséges izmokba tolja a vért a test, és az agy helyett ezek kapnak nagyobb fókuszt. De miért baj ez? 

Nehezebb finom mozdulatokat kivitelezni, kapkodósabb lesz a mozgáskoordináció. Ez még elmenne, kicsit jobban úszik az autó, de annyira penge vagyok tőle, elkapom mint állat.sqimulátorterem

Igen, és még ez talán igaz is, viszont a memória, és a koncentráció szenvedi el leginkább ezt a stimulációt. 

A gyorsabb reflexek miatt, lehet hogy jobban megy a pálya, de holnap nem fogod tudni reprodukálni, mert a memóriádba nem tud kellően beleégni, mivel az idegrendszered túl volt pörgetve. 

Kicsit olyan mint amikor van egy lassú HDD-s géped, és amíg 3 dolgot telepít, és 100% kihasználtsággal pörög , még ráindítasz egy böngészőt.Valószínű elég darabos lesz az élmény. 

Tehát, ha ismered a szervezeted és jól tolerálod a koffeint, nem mondom hogy haszontalan, de csak óvatosan vele, főleg a tanulási szakaszban.

7.Használj Deltát-Tudni fogod,hogy jobb ívet találtál.

Amelyik program támogatja, mindenképpen használd ki benne deltát. Ez az a kis jelző, ami ugrál a zöld és a piros közt. 

Jelzi az aktuális köröd , hogy éppen ha befejeznéd hiba nélkül, mennyi lenne a köridőd. Ezt a legjobb szektoraidból, és az adott teljesítményedből számolja ki. 

Ami még fontosabb, real time nézi,hogy a pálya adott pontján rontasz, vagy javítasz a legjobb futott körödön. Így látod ha találsz egy jobb kanyarívet, vagy jobb kigyorsítást. Nélkülözhetetlen társ a betanulásnál.Játék, autós szimzlátor

8.Nem szégyen a pályavonal,használd.

A profik most biztos legyintenek, pff hagyjuk már. Pedig ameddig betanulod az adott pályát, nagyon is ajánlott berakni a segédvonalakat.

 Így meg tudod tanulni, melyik kanyarból melyik íven gyere ki. Melyik íven érdemes maradnod, egyedül a féktávoknak nem szabad hinni. Azt a 4-es pontban említett módon, szépen magadnak ki tudod tapasztalni.

9. szimulátor tipp: Hozd egyenesbe a kormányt, minél gyorsabban.

Elég egyértelmű , de az elején ez is egy nehéz, megszokást igénylő dolog. Amikor a kanyar kijáratnál már van tapadásod az első keréken , azonnal célszerű egyenesbe hozni, és úgy a gázba taposni. 

Sok embernél okoz szenvedést, hogy még a kanyaríven tartják az autót, és úgy próbálnak kigyorsítani, ettől persze túlkormányzott lesz az autó, és irány a szántás a pálya szélén.autószimulátor győr

10. szimulátor tipp:Gyakorolj, és ne szegje kedved semmi.

Ez egy király hobbi/sport, viszont bármilyen tehetséges is vagy, ne várd hogy 100 óra után világrekordokat fogsz döntögetni. 

Ettől szép minden sport, ebbe is bele kell rakni bizony a munkát, és gyakorlást. Amikor nem tudsz javítani, pedig a WR még 3 másodperc, hidd el,aki azt megfutotta, többet körözött a pályán az adott autóval, mint valószínű te összesen szimulátoroztál. 

Ne csüggedj soha, és harcolj, meg lesznek azok a tizedek!

+1 Tanulj meg jól setupolni!

Egy szinten bizony ez fog már helyezéseket eldönteni, tapasztald ki a vezetési stílusodnak milyen setup fekszik igazán, és másodperceket fogsz gyorsulni! Itt találsz hozzá kis segítséget, ha nekiugranál, megéri! Így kezdj setupolni.szimulátor tipp

Ennyi lenne az első 10+1 szimulátor tipp-ünk , reméljük közelebb sikerült ezekkel kerülnötök a kinézett időhöz.

Ha érdekelnek érkező hasonló cikkeink, kövess minket :

Facebookon:http://Facebook.com/xstationgyor

Instagramon:http://instagram.com/xstationgyor

Ha kedvet kaptál a szimulátorozáshoz, de még nincs otthon szetted, vagy a barátaidat is kihívnád, egy pályán, élőben, itt a lehetőség, foglalj most! 

 

2 Replies to “10+1 Szimulátor tipp újoncoknak”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük