Milyen futár/városi futkozós autót vegyek? 1.Rész

Sok alternatíva van, ha az ember kis városi futkozós, vagy éppen mégnagyobb igénybevételnek kitett futárautót keres. De mire figyeljünk, és mivel szívhatjuk meg keményen?

Erre próbálunk nektek a saját tapasztalataink alapján választ adni.

1.Mi alapján keressen az ember?

Mi egy hardcore futárautót kerestünk, ami nem simogatva lesz. Először el kell dönteni mik a kritériumok. Nálunk pár dolog volt lényeges.

yellow nissan classic car beside gray beige concrete building
Photo by Matthias Zomer on Pexels.com

Persze mindenkinek más a fontos, ajtók száma, kárpit színe, nagyzene kinek hogy, de az alapok azonosak nagyjából.

  • Ne zabáljon, mert mint futár onnantól napi 120km városozással, nem megérős. (Ezt félig meddig be is szívtuk, de erről később)
  • Legyen hozzá a bontóban minden, ne kelljen egy féltengelyért az anyacéggel telefonálni könyörgöm (Volt ilyen már)
  • Legyen 20Ft az alkatrész lehetőleg
  • Ne essen az ölembe a műszaerfal már
  • 300,000 Ft ben maximalizáltuk az árat.

-Mik voltak a versenyzőink futárnak:

1-Az első nem lesz meglepő: Swift a classic futár. Szerintem nem kell bemutatnom, évekig swifteztünk, volt 1.0 varrógép, 1,3 8v és volt némileg faragott 1,3 16V, amit nagyon szerettem.

Viszont nem erre esett a választásunk, nem volt jó fent abban az időben amikor kerestük.

futár swift

Nagyon strapabíróak, de amire figyelni kell: 96 után a hátsó bekötési pontok állandóan rohadnak, egy idő után menthetetlen lesz.

Az első gátlók hajlamosak szétrohadni, de ez a legkevesebb, a csere nem zsebbe nyúlós. Központi injektorosak szoktak lenni, melegen nehezen indul, meg többet kajál,onnan könnyen felismerhető, a kínai kici occó injektor valakinek jó, nekünk nem indult vele az autó, úgyhogy én bontó párti vagyok, de ott is 5 maximum 10 ezer ft a gyári.

Emellett, a GS ülések jók, viszont a fapadosak büntetnek keményen. Az elektromos ablakok szeretnek meglógni, és a kasznin kívül ragadni amit aztán lehet állandóan feszegetni.

A 96 elöttiek szinte egyik betegségtől sem szenvednek, ezért a normális példányok ára gyakran több mint a 2000-2002 es modelleké. Főleg a kék plakettes eredeti japán a jó loot.

Amibe jók: Tényleg nem esznek ha normálisan vezetünk, ha normálisan van olaj cserélve nagyon tartós blokk mindegyik, van hozzá minden bőven,még karosszéria elem is, ha nem feltétlen keresünk színazonost.

Valahogy elhitetik az emberrel hogy nagy tempót megy, ezért merem mondani élvezetes vezetni őket, kinek hogy, én szeretem őket.

– Renault Twingo- Igen francia.

Sokan a mai napig félnek a francia autóktól, pedig a renault a 2000es évek elején szerintem az egyik legjobb benzines motorkínálatot tette le az asztalra.

Az 1.2 motor is egy jól sikerült koncepció, de az igazán jók az 1.4 16V az 1.6 16V (K4M) és természetesen az F4R 2literes Renault sport motorok voltak. Ezeket bármikor bevállalnám .

Nem titkolom kimondottan szeretem a korai 2000-es Renaultokat. Viszont sajnos ezekből is 300.000Ft fölött mozogtak a nem szétburított modellek. De ami késik nem múlik, valószínű lesz még tartóssági beszámoló twingóról, és cliorol is futárként.

Amit tudunk róla: Elég jó a futómű geometriája, a swifthez képest ég és föld a twingo javára. Fogyasztásban az 1.2 16V motorral városban a japánhoz hasonlóan eszik.

Cserébe a többlet pénzért, ebben már van 13 as hangszóró az ajtóban, plusz panoráma tető! Egész nap az autóban ülve, sokat hoz a hangulaton. És nem csavarodik a kaszni körforgalomban.

Amire figyelni kell a rohadás az ajtó aljánál, és a küszöbökön, illetve valamiért ezekben olajat sosem cserélnek, azért a szintet nézzük meg, nincs e szurokbánya az olaj helyén.

Ha kerül egy a házhoz, mindenképp megnézzük mit bír.

futár twingo

3- Fiat Punto MK1 az igazi olasz pizza futár

Megjöttünk a nyerteshez, ezt vettem végül, na nem azért mert ezt szerettem volna. Még csak eszembe sem volt mint futár autó opció. Tudtam hogy jó a Fire 1.1 es motor, de na nem volt a szívem csücske.

Volt újabb punto MK2 nálunk, nem volt élvezet vezetni, aztán van is családban egy 2011-es 1,4 16v, szeretjük de nem a világom. Akkor mégis miért vettem?

futár autó

Hát ez volt megérősbe, “occsóba”, miért is ne vállaljam be nem? Aztán meglepetten vettem észre, hogy amit utódaiban nem szerettem, ebben jól működik.

Van a fékpedálnak útja, bírja a váltó a gyors váltást, a szervo hiánya miatt direkt a kormányzás, plusz ugye ami nincs az nem romolhat el. Viszont ami van, az igen.

A következő részben leírom hogy szuperál egy hónap után a gép, és hogy mit /miket/ kellett cserélni eddig. És tippeket is adok mire érdemes figyelni.

Ha érdekelnek a tartalmaink, nézzetek fel a YouTube csatornánkra is : https://www.youtube.com/channel/UC2b89xVXJNjJIXOa6_f9Zmg

Ha esetleg a szimulátor világa is érdekel olvasd el szimulátoros cikkeinket is:

Milyen szimulátor kormányt vegyek?

Hogy leszek szimulátor versenyző?

Gamer pc választás szimulátorokhoz 2019-ben

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük